Retourneren

Bedenktijd retour

Het kan voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden. Wat de reden ook is, als koper heb je het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren.

Na het aanmelden van de retour heb je nogmaals 14 dagen de tijd om het product retour te sturen.

Wanneer wij de retour in goede orde hebben ontvangen, krijg je het volledige aankoopbedrag gecrediteerd.

Alleen de verzendkosten voor de retourzending van jou naar ons zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 3,40 per brievenbuspakketje (DHL en DPD zijn vaak het voordeligste). Raadpleeg voor de exacte tarieven de onderstaande websites:

Mocht het product, of het sieradendoosje, beschadigd zijn, dan kunnen we een waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel onze producten dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. 

 

Product ruilen?

Wil je het product ruilen? Dat is geen probleem. Neem hiervoor contact op met info@semyco.nl. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product.

 

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Heb je per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog te wijzigen.

 

Regels en uitzonderingen

  • Je mag de sieraden eenmalig in of aan doen, zodat je kunt testen of de pasvorm aan je verwachtingen voldoet
  • Echter, sieraden mogen niet gedragen zijn
  • De geretourneerde sieraden mogen geen zichtbare gebruikssporen vertonen. Dat wil o.a. zeggen geen zichtbare krassen en beschadigingen. Dit wordt per geval beoordeeld
  • Alle meegeleverde items moeten worden geretourneerd. Dit zijn: het sieradendoosje, het sieraad, het bedankkaartje en de sieradenpoetsdoek 
  • Het wordt erg gewaardeerd als het product wordt geretourneerd in de originele verpakking. Dat wil zeggen de plastic verpakking en de envelop

Indien je gebruikmaakt van het herroepingsrecht, zal het product dus met alle geleverde toebehoren (sieradendoosje, bedankkaartje en poetsdoek), en in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. 

Om gebruik te maken het herroepingsrecht kun je de volgende stappen doorlopen.

 

Hoe meld ik een retour aan?

  1. Via deze link kom je op de juiste pagina: online retourpagina 
  2. Toets je bestelnummer in. Deze vind je in de bevestigingsmail die je van ons hebt gehad toen je de bestelling deed. Dit nummer begint met een # en bestaat uit 4 cijfers. Je hoeft het # niet in te voeren. Je voert alleen de 4 nummer erachter in.
  3. Daarna vul je je e-mailadres in. Let op: dit is het e-mailadres waar je de bevestigingsmail van ons op hebt ontvangen.
  4. Selecteer het product of producten die je wilt retourneren.
  5. Selecteer de reden van retourneren.
  6. Bij de manier van oplossen is er 1 mogelijke optie: terugbetaling via oorspronkelijke betalingsmethode.
  7. Bij de manier van verzenden is ook 1 mogelijke optie: zelf voor de verzending van het pakket zorgen. 
  8. Bekijk het overzicht.
  9. Bevestig je retouraanvraag. 

 

Na de retouraanvraag

  1. Je ontvangt een bevestiging via de e-mail van de retouraanvraag.
  2. De retouraanvraag wordt binnen 1 werkdag door ons bevestigd.  
  3. Na bevestiging ontvang je een e-mail met de verzendinstructies
  4. Volg deze verzendinstructies stap voor stap op en je bent klaar!

 

Verzendinstructies

LET OP: verzend het product pas als je van ons een bevestiging hebt ontvangen dat je retouraanvraag succesvol is ingediend. Je hebt deze bevestiging namelijk nodig omdat je unieke RMA-code hierin staat.

  1. Print de bevestiging uit (mail met onderwerp 'Retouraanvraag goedgekeurd'). Hierin staat de RMA-code. Mocht je geen printer hebben, schrijf deze code dan op een papiertje.
  2. Stop alle meegeleverde items in de doos of envelop (sieradendoosje, het sieraad, het bedankkaartje, de poetsdoek en deze uitgeprinte bevestiging).
  3. Frankeer zelf het pakketje. Je mag hiervoor ieder postbedrijf gebruiken. Het is echter wel verplicht om een track-en-trace code aan ons te kunnen overhandigen.
  4. Doe het pakketje op de post.
  5. Voeg de track-en-trace code toe aan ons online retoursysteem. Deze optie wordt pas ontgrendeld als je een bevestiging van ons hebt ontvangen. Log in en dan zie je een knop 'verzendgegevens invoeren'. Voer hier het track-en-trace nummer (volg nummer) en postbedrijf (koerier) in.
  6. Via de mail word je op de hoogte gehouden van de voortgang. Je krijg de eerste mail wanneer het pakketje door ons ontvangen is. Binnen 1 werkdag zal de retouraanvraag dan door ons worden afgehandeld.

 

Aanvullende informatie

Hoelang duurt het voordat je je geld teruggestort krijgt?

Zodra wij het artikel hebben ontvangen zullen we binnen 1 werkdag de retour afhandelen en dan wordt de terugbetaling in gang gezet. Dit duurt over het algemeen 10 werkdagen.

 

Wat zijn de kosten voor het indienden van een retouraanvraag?

Geen. Wij rekenen geen extra kosten voor het indienen van een retouraanvraag. Het enige wat jij als klant zelf moet betalen zijn de verzendkosten van het retourpakketje. Dit om onnodige retouren te voorkomen, en daarmee de milieu-impact van het heen-en-weer verzenden, te verlagen. 

 

Wat zijn de verzendkosten?

Dit is afhankelijk van het gekozen postbedrijf. Over het algemeen zal dit rond de €3,40 zijn (DHL en DPD zijn vaak het voordeligste). Dit is een brievenbuspakketje met track-and-tracecode. Voor de actuele tarieven verwijs ik je graag naar de volgende postbedrijven:

 

Wie betaalt de verzendkosten voor de retour als mijn product kapot of beschadigd bij mij thuis is aangekomen? 

Deze verzendkosten nemen wij uiteraard voor onze rekening!

 

Wat gebeurt er als het geretourneerde item onderweg kwijt raakt of beschadigt?

Dit komt bijna nooit voor en zullen wij altijd samen met je gaan uitzoeken en oplossen. Belangrijk is wel dat je een track-and-tracecode kunt overleggen. Zonder deze informatie kunnen wij geen onderzoek laten doen.

 

Mocht je verder nog vragen hebben over dit onderwerp, dan kun je altijd contact opnemen met ons via info@semyco.nl. Ons team staat altijd voor je klaar.